20 let URSA: zkušená firma a přitom stále inovativní

Firma, v jejímž logu jsou dva lední medvědi, za 20 let zaizolovala více než 157 tisíc tuzemských střech rodinných domů, což představuje více budov, než má krajské město velikosti Plzně. Na zateplovací práce se spotřeboval materiál, který by při tloušťce 10 centimetrů jedenkrát ovinul celou zeměkouli.

Společnost URSA patří mezi tři největší výrobce minerálních izolačních materiálů a extrudovaného polystyrenu v Evropě. „URSA představuje spolehlivého a inovativního dodavatele široké škály produktů tepelných, akustických a protipožárních izolací. Za dobu našeho působení jsme tepelně zaizolovali střechy, které by kompletně pokryly střešní plochu krajského města velikosti Plzně: 157 tisíc střech rodinných domů,” vypočítává Emil Pavlovič, obchodní ředitel společnosti URSA. Na tuzemském trhu firma působí od roku 1994 a za tu dobu získala v České republice a na Slovensku obdobnou tržní pozici.

URSA pomáhá domácnostem snížit energetickou závislost

  • V rámci Evropské unie probíhá implementace Směrnice o energetické náročnosti budov (EPBD) s cílem snížit energetickou závislost na neobnovitelných zdrojích energie.
  • URSA patří mezi klíčové hráče, kteří pomáhají domácnostem i firmám tuto směrnici naplnit. Budovy totiž na vytápění a chlazení spotřebovávají nejvíce energie vůbec.
  • Minerální izolace v zateplených stavebních konstrukcích má zásadní vliv na jejich vlastnosti, proto jí náleží zvýšená pozornost při nové výstavbě i rekonstrukci.

Vlajkovou lodí společnosti je řada výrobků URSA GLASSWOOL na bázi skelné vlny. Jejich výhodou je výjimečná pružnost, nadstandardně pohlcují hluk a zlepšují tak akustické vlastnosti konstrukce. Mezi inovativní produkty patří řada „PureOne by URSA”, která se hodí do prostředí s nejvyššími hygienickými nároky.

Dobře izolovaná stavba sníží výdaje a zvýší komfort bydlení

Přeloženo z latiny do češtiny „URSA” znamená medvědice. Dvojice ledních medvědů v logu společnosti není náhodou. „Odolnost proti vnějším vlivům je pro obyvatele bytu či domu stejně důležitá jako pro lední medvědici a její mládě. Odolnost a spolehlivost dodavatele je zásadní pro udržení se na trhu se stavebním materiálem a rozvoj partnerství v rámci distribuční sítě. My jsme tady již dvacet let a naplňujeme emoce i racionalitu plynoucí z našeho loga,” vysvětluje Emil Pavlovič, obchodní ředitel společnosti URSA.

Věděli jste?

  • 30 centimetrů izolace URSA zabudované v šikmé střeše za dobu své životnosti (60 let) sníží emise kysličníku uhličitého až o 15 tun. Pro srovnání: 15 tun kysličníku uhličitého představuje množství, které absorbuje přibližně 160 stromů.
  • Izolace URSA během své životnosti ušetří až 600krát více energie, než kolik je jí potřeba k její výrobě.
  • URSA během 20 let zaizolovala 157 tisíc tuzemských střech rodinných domů, což představuje více budov, než má krajské město velikosti Plzně.
  • Na zateplovací práce se spotřeboval materiál, který by při tloušťce 10 centimetrů jedenkrát ovinul celou zeměkouli.

Výhody izolací URSA

  • snížení nákladů na vytápění
  • optimální izolace v zimě
  • ochrana proti horku v létě
  • zlepšení ochrany proti hluku
  • zvýšení požární odolnosti
  • zvýšení hodnoty nemovitosti
  • ochrana životního prostředí a přírodních zdrojů
  • zlepšení kvality a komfortu bydlení

Dobře a správně izolovaná stavba s použitím kvalitních výrobků URSA sníží tepelné ztráty a zaručí svým obyvatelům každoroční významné úspory za vytápění. Současně spolehlivě zajistí zdravé vnitřní prostředí a nadstandardní uživatelský komfort díky tepelné a akustické pohodě v interiéru. Kromě toho tepelné izolace prodlužují životnost stavby a podílí se tím i na celkovém zvýšení hodnoty nemovitosti. Zateplení také přispívá k účinné ochraně obyvatel před vnějším i vnitřním hlukem a díky nehořlavosti je izolace i vhodným protipožárním opatřením.

Za dvacet let působení na českém trhu se nám podařilo aktivně přispět ke zlepšení komfortu bydlení a ke změně vnímání nutnosti zateplení našich staveb. Naší vizí pro nejbližší budoucnost je docílit vnímání zateplení nejenom jako nutnosti, ale i coby investice do vlastní budoucnosti, která bude úročena i naším prožitkem komfortu bydlení,” dodává Emil Pavlovič, obchodní ředitel společnosti URSA.

Pohodlného a energeticky úsporného bydlení lze snadno dosáhnout

Neexistuje jiný druh investice do stavební konstrukce s tak efektivní návratností, jako je investice do zateplení budovy,”potvrzuje Emil Pavlovič. Běžná česká domácnost na vytápění spotřebuje více než 60 procent z celkové spotřeby energie. Přitom toto číslo lze velmi jednoduše a efektivně snížit kvalitním izolováním obálky budovy.

Ocenění a certifikace výrobků URSA

  • CE certifikát – materiály URSA splňují veškeré náležitosti přísných požadavků direktiv EU (nařízení vlády), které se na ně vztahují
  • EUCEB certifikát – posouzení nezávislými experty (laboratořemi), že jsou materiály URSA nezávadné a neobsahují karcinogenní látky
  • RAL – značka kvality, která prokazuje, že jsou materiály zdravotně nezávadné a může se s nimi pracovat bez dodatečných opatření pro ochranu při práci
  • Indoor Air Quality – kvalita vnitřního prostředí
  • ISO: 9001:2000
  • DIN EN ISO 14001:2005

Pro srovnání – nízkoenergetický dům spotřebuje oproti tomu běžnému třetinu energie a pasivní dům dokonce pouhou desetinu. Počáteční investice do zateplení je zanedbatelná ve srovnání s každoročními náklady na vytápění. Roční účet za teplo se tak podle technického stavu budovy může lišit až o desetitisíce korun. Za vytápění nezatepleného bytu velikosti 70 metrů čtverečních domácnost zaplatí 20 000 korun, ve zrekonstruovaném domě 8000 korun a v nízkoenergetické novostavbě dokonce i méně než 4000 korun ročně. Navíc ceny energií každoročně rostou a je třeba je platit po celou dobu užívání nemovitosti, tedy zpravidla třicet a více let.

Portfolio společnosti URSA tvoří tři produktové řady

Hlavní konkurenční výhodou společnosti URSA je ucelená nabídka produktů, která zahrnuje jak minerální tepelné izolace a zateplovací systémy ze skelné vlny, tak z extrudovaného polystyrenu. Produkty URSA tak dokážou pokrýt téměř všechny aplikace: izolace plochých i šikmých střech, fasád budov, vnitřních příček, stropů a podhledů a podlah. Samozřejmostí je bezplatné technické poradenství na infolince 800 288 888 a kalkulátory nákladů na webu společnosti www.ursa.cz.

Vlajkovou lodí je zmiňovaná řada výrobků URSA GLASSWOOL. „Minerální izolace na bázi skelné vlny patří mezi léty prověřené materiály, jejich výhodou je výjimečná pružnost, výborně také pohlcují hluk a zlepšují tak akustické vlastnosti konstrukce,” vypočítává Emil Pavlovič.

Mezi revoluční produkty patří řada PureOne by URSA. Jde o minerální izolaci nové generace, jejímž základem je křemičitý písek a z více než 50 procent recyklované sklo. „PreOne je čistá, bílá, nedráždivá, uživatelsky nadstandardně příjemná, bez formaldehydů, pachově neutrální, výjimečně pružná a nehořlavá. Hodí se do prostředí s nejvyššími hygienickými nároky,” konstatuje Emil Pavlovič.

Firma URSA vyrábí také extrudovaný polystyren URSA XPS, který je ideální do extrémních podmínek spodní stavby – tedy k izolaci suterénu či základů, které jsou často vystaveny velkému tlaku a zvýšené vlhkosti. „V sortimentu máme různé pevnosti extrudovaného polystyrenu od materiálů vhodných pro běžné zatížení a izolaci spodní stavby až po extrémně pevné výrobky pro nejvyšší zatížení,”dodává Emil Pavlovič.

Ekologie a zdraví jsou prioritou

Zateplení budovy je opatření, které šetří peněženku a současně přispívá k ochraně životního prostředí. Přírodní zdroje energie mají své limity, a tak platí, že čím méně tepla budovy spotřebují, tím lépe pro přírodu. Výrobky URSA jsou proto vyráběny tak, aby byla maximálně zajištěna ochrana životního prostředí a neobnovitelných zdrojů.

Výroba současně probíhá za použití vysokého procenta recyklovaných materiálů – skelná vlna obsahuje více než 90 procent přírodních surovin, jako je písek, a na izolace URSA GLASSWOOL a PureOne by URSA je použito přes 50 procent recyklovaného skla.

URSA slaví a její klienti mohou vyhrát automobil

Součástí oslav dvacátého výročí působení společnosti URSA na českém trhu je také soutěž. Hlavní výhrou je atraktivní a k životnímu prostředí šetrný osobní automobil Toyota Yaris Hybrid. Výherní karty se skrývají v tisícovce výročních rolí materiálu URSA GLASSWOOL.

Každý, kdo výherní kartu najde, vyplní a pošle do ústředí společnosti URSA, okamžitě získává výhru. Všechny došlé karty pak budou zařazeny do slosování o hlavní cenu. Výherní role už jsou v prodeji a slosování proběhne 1. června 2015,” uzavírá Emil Pavlovič, obchodní ředitel společnosti URSA.

Autor:
Foto: Archiv firmy