Systém ELETEC AIISE může chránit i Váš dům

Výtah je jediné zařízení v domě, které musí být na základě nařízení vlády ČR a příslušných ČSN vybaveno spojením s nepřetržitou službou. Jste-li již předpisy nuceni odstranit provozní rizika, nespokojte se s klasickým řešením pomocí telefonní linky, ale zajistěte tuto povinnost pomocí systému ELETEC AIISE. Pamatujte, že kvalitnějším zajištěním Vašeho výtahu snižujete riziko postihu za případnou havárii.

Jak je možné výše zmíněný požadavek na komunikaci zajistit?

1) Místním spojením na recepci či velín – většina objektů takto vybavena není a ne všechny objekty s velínem na nich mají nepřetržitou službu s patřičně vyškoleným personálem.
2) Klasickou telefonní linkou – starší způsob umožňující pouze spojení se službou. Tento způsob má však několik nevýhod, např. administrativní a časová náročnost na zřízení linky, ale hlavně možnost zneužití telefonní linky. Není výjimkou, že se různí »šikovní« občané na tuto linku napojí a ostatní to zaplatí.
3) Systémem ELETEC AIISE – moderní způsob bezdrátového spojení, který kromě propojení se servisní službou umožňuje i mnoho dalších využití a to nejen v oblasti výtahové techniky. Možnosti tohoto systému zasahují do správy, údržby i ochrany celého domu. ELETEC AIISE je systém, jehož napadení je téměř vyloučené. Tento systém s Vámi komunikuje a v podstatě funguje jako osobní ochránce Vašeho majetku. Kdykoli zjistí, že se děje něco nesprávného, okamžitě Vás informuje prostřednictvím SMS zprávy na mobilní telefon, e-mailem na zadanou adresu či faxem. Rychlou informací můžete velice významně omezit rozsah škod napáchaných ať už vandalem či zlodějem nebo požárem, plynem, vodou apod. Tímto výčet výhod zdaleka nekončí. Běžnou praxí zatím je, že ohlášení poruchy výtahu v některých případech trvá až několik dnů. Se systémem ELETEC AIISE toto odpadá. ELETEC AIISE automaticky okamžitě nahlásí vzniklou poruchu na dispečink. Pracovníci dispečinku mají možnost pomocí monitoringu »prohlídnout« celý výtah a vyslat servisní hlídku. Další výhodou je, že zákazník může být informován o úkonech, které se na výtahu provádí a to jak opravy, tak i např. pravidelné prohlídky, odborné prohlídky nebo čištění, odborné zkoušky atd. Zprávu dostane klient pomocí SMS nebo e-mailové zprávy v době, kdy se servisní pracovník nachází na místě a může si tedy kdykoli provést okamžitou kontrolu. Další velice zajímavou službou v rámci systému ELETEC AIISE je včasné odhalení příčiny ještě nenastálé poruchy výtahu. Včasnou diagnostikou změn některých parametrů můžeme odhalit odchylky od běžného provozu výtahu a příčinu těchto odchylek odstranit dříve, než dojde k odstavení výtahu z provozu. Tím se ušetří čas potřebný ke zjištění poruchy, zavolání poruchy na servisní dispečink, čas potřebný k dopravě servisního technika k porouchanému výtahu a také čas nutný na opravu výtahu. Pravdou je, že podobné vymoženosti byly donedávna nabízeny jen luxusním hotelům, bankám, nemocnicím a podobným institucím. Dnes již můžeme tuto službu nabídnout každému bytovému družstvu s vědomím, že jeho rozpočet tento výdaj zcela jistě zvládne.

Systém ELETEC AIISE:
• odstraňuje provozní riziko dle ČSN 27 4007 - komunikace mezi klecí a stálou vyprošťovací službou;
• sám ohlásí poruchu výtahu na servisní dispečink;
• umožňuje zákazníkovi kontrolu prováděných činností na výtahu;
• může odhalit příčinu blížící se poruchy před odstavením výtahu z provozu;
• zasílá SMS zprávy na zadané mobilní telefony, e-mail zprávy na určené adresy či faxy;
• může včas odhalit vandala, zloděje nebo únik plynu, požár apod.;
• umožňuje snížení rozsahu škod včasným zásahem hasičů, policie…;
• pracuje v prostředí mobilních operátorů – což nám umožňuje zaslat Vám informace kamkoli, kde má Váš telefon signál;
• umí být i aktivní (reaguje pohybem na určité situace např. při povodni »uklidí« výtah do bezpečné zóny) viz obr. 1;
• umožňuje monitoring výtahu;
• může být využit při správě domu k monitorování kotelen, bojleroven apod.;
• zvyšuje efektivitu a rychlost zásahu.
Autor: Roman Trnka
Foto: Archiv firmy