Trať z Rokycan do Příkosic má za sebou opravu skoro za 900 mil.

Autor: Česká Tisková Kancelář, Datum vydání: 25. 1.

Mirošov (Rokycansko) 25. ledna (ČTK) - Vlaky na jednokolejné regionální trati Rokycany - Nezvěstice jezdí nyní v nejvytíženějším úseku z Rokycan do Příkosic rychleji, bezpečněji a s větším komfortem pro cestující. Umožnila to několikaletá kompletní rekonstrukce trati, kterou dnes oficiálně ukončila Správa železniční a dopravní cesty (SŽDC). Náklady bez DPH přesáhly 884 milionů korun, téměř 650 milionů by měla činit dotace EU, národní financování zajistil Státní fond dopravní infrastruktury, řekl dnes ČTK mluvčí SŽDC Pavel Tesař.

Trať z Rokycan do Nezvěstic měří necelých 27 kilometrů, nejvíce lidí ale jezdí z Rokycan do Příkosic, což je asi polovina trati. V tomto úseku zahrnovala rekonstrukce mimo jiné úplnou výměnu železničního svršku. Opravili také všechny tři mosty a 33 propustků. Ve všech stanicích a zastávkách až do Příkosic jsou nová pohodlná nástupiště s bezbariérovým přístupem a vodícími a varovnými pásy pro lidi s omezenou schopností pohybu a orientace. Ve stanicích Příkosice, Mirošov a v zastávce Kamenný Újezd u Rokycan jsou nové přístřešky pro cestující.

Trať je také jako vůbec první regionální dráha na síti SŽDC dálkově ovládaná z Centrálního dispečerského pracoviště v Praze. „Předběhla tak dokonce i část 3. koridoru z Rokycan do Chebu, jejíž zapojení do zmíněného pracoviště se nyní začíná realizovat,“ řekl Tesař. Provoz mezi Rokycany a Nezvěsticemi řídí centrála v Praze už od podzimu 2016.

Rekonstrukce přinesla zrychlení dopravy, takže v úseku Rokycany - Mirošov město mohou vlaky zrychlit až na 80 km/h a z Mirošova do Příkosic na 60 km/h, řekl ředitel Stavební správy západ SŽDC Lubor Hrubeš.

Úpravu trati vítá mirošovský starosta Vlastimil Sýkora. „Ta trať je teď kvalitní. Když jedu vlakem, je to, jako bych jel metrem. Ve staré trase je vlastně kompletně nová trať,“ řekl. Zrychlení na opravené části trati je asi o tři minuty. Z Mirošova se dá nyní vlakem dojet do Rokycan za 18 minut, autem je to asi 14 minut. Tím, že stát do trati tolik investoval, podle Sýkory také konečně zcela pominuly obavy z 90. let minulého století, že by trať mohla být zrušena. „To je v tuto chvíli naprostý nesmysl. Jakákoliv infrastruktura, která je placená někým jiným než městem, a je v městě, je vítaná,“ řekl. Cestujících na trati sice už není tolik jako před 30 lety, kdy tudy jezdili lidé do železáren v Hrádku, přesto trať hodně využívají školáci i dospělí. „Mirošov je spádové město pro okolní obce pro školu, pro stavební úřad nebo zdravotní středisko,“ dodal Sýkora.

Součástí revitalizace byla také úprava 24 úrovňových přejezdů, které dostaly nové přejezdové konstrukce. Na celé trati až do Nezvěstic SŽDC modernizovala traťové i staniční zabezpečovací zařízení.

Lada Pešková hj

Stránky stavebnictvi3000.cz používají cookies. Používáním webu s tím vyjadřujete souhlas. (beru na vědomí)