Austro Diesel rozšiřuje nabídku stavebních strojů

Vrcholem letošní sezóny pro výrobce a prodejce stavebních strojů se bezesporu stala mnichovská výstava Bauma. V prvním dubnovém týdnu se do Mnichova sjeli výrobci ze všech koutů světa, kteří měli jedinečnou možnost blýsknout se před návštěvníky, ale i před konkurencí s řadou novinek.

Pastvou pro oči odborníků byl samozřejmě i stánek společnosti Austro Diesel, na jehož ploše bylo představeno hned několik nejnovějších modelů. O některých z nich jsme se již před časem zmínili na stránkách našeho časopisu, konkrétně v čísle 2/2001 byl zveřejněn článek o hydraulických pásových rypadlech CASE řady CX.

Korbové sklápěčky (dampry) CASE
K osvědčeným a prověřeným stálicím z nabídky strojů CASE přibudou od letošního roku také první dampry. Jako první bude uveden kloubový dampr typ 325, hned záhy ho budou následovat další dva modely ze stejné řady. Nabídku dovrší čtvrtý stroj s označením 340, který bude k mání v dalších měsících letošního roku. Tím bude nabídka damprů v paletě od 22 tun do 36 tun kompletní. Již v loňském roce nabízel výrobce strojů CASE dvě korbové velkokapacitní sklápěčky s tuhým rámem a provozní hmotností 28 (model 228) nebo 40 tun (model 240). Dampry jsou určeny především pro přepravu materiálu (kamení, zemina apod.) na střední a velké vzdálenosti po silnicích nebo zpevněných vozovkách. Model 325 s objemem korby 13 m3 (22 tun) reprezentuje dopravní prostředek vhodný pro všechny půdní podmínky a je dobře použitelný pro přesun zeminy i do kamenolomů.
Dampr 325 pohání šestiválcový motor Cummins 6CTA8.3C se zdvihovým objemem 8,3 litrů a výkonem 190 kW (258 hp) při 2200 ot/min.
Převod síly na tři hnané nápravy (6×6) je prováděn prostřednictvím převodovky DF 250 s osmi rychlostními převody směrem dopředu a třemi dozadu. Maximální rychlost dosažená při osmém rychlostním stupni je 64 km/hod. Každá ze tří náprav je zaopatřena závěrem diferenciálu, první diferenciál navíc rozděluje sílu mezi přední a zadní nápravu, druhý rovněž uzamykatelný diferenciál přebírá stejnou funkci mezi oběma zadními nápravami. Inovací prošla také přilnavost dampru k vozovce a stoupavost. Vylepšením prošlo také odpružení dampru, ze kterého se tak stalo opravdové terénní vozidlo, přední náprava umožňuje velký výkyv ve svislém směru vůči zadní tuhé nápravě, přičemž oba pohyby jsou kontrolovány hydropneumatickým odpružením.
O bezpečné brždění dampru se stará dvojitý hydraulický brzdový okruh s kotoučovými brzdami na každém z šesti kol.
Kabina dampru je kompletně vyrobena z oceli a již v sériové výbavě jsou dodávány gumové silentbloky, zvuková izolace, a také klimatizace. Díky snížení kapoty motoru je z kabiny zajištěn vynikající výhled.

CASE upevňuje pozici v silničním stavitelství
Z dalších žhavých novinek firmy CASE uvedených na výstavě Bauma nesmíme zapomenout zmínit také nabídku grejdrů a silničních válců. S těmito stroji pokrývá firma CASE prakticky celý rozsah potřeb silničního stavitelství a poskytuje nejširší nabídku všem specialistům ve stavebním průmyslu.
Autor: Šárka Tužilová
Foto: Archiv firmy