Pravidla pro publikování autorských příspěvků na stavebnictvi3000.cz

Webové stránky www.stavebnictvi3000.cz informují čtenáře o novinkách v oblasti stavebnictví, o architektuře, materiálech a technologiích. Nevyhýbáme se však ani obecnějším tématům z oboru, trendům, legislativě atd.

Stručně na úvod

Našim čtenářům chceme přinášet maximální množství zajímavých relevantních informací a je nám jasné, že v řadě případů není vhodné psát v obecné rovině bez návaznosti na konkrétní produkty a značky. To ale neznamená, že redakční část webu je určena pro bezplatné publikování reklamy, a proto počítejte s tím, že každý článek před přijetím do redakční části pečlivě posuzujeme.

Téma článku či aktuality

Rozsah a volba tématu nejsou redakcí omezovány. Nicméně i přes to, že u autorů upřednostňujeme vlastní iniciativu, máme prioritní témata odpovídající zaměření serveru. Jedná se o:

  • informace z legislativy týkající se stavebního řízení,
  • aktuální zprávy ze stavebnictví (co, kdo, kdy, kde),
  • zajímavé stavby,
  • rekonstrukce staveb a interiérů,
  • nové materiály, výrobky a technologie,
  • pracovní postupy, návody,
  • recenze a reálné zkušenosti s materiály a výrobky,
  • použití nových technologií - automatizace, řídicí systémy atd.,
  • úspora nákladů,
  • využití obnovitelných zdrojů bez dotací,
  • komentáře aktuálních událostí u nás i ve světě.

Publikovaný článek by měl být srozumitelný i laikům se zájmem o příslušnou problematiku. Měl by být zajímavý a čtivý – tedy důvodem proč přijít na www.stavebnictvi3000.cz.

Příspěvky určené k publikaci by měly být převážně původní. Nemáme zájem zveřejňovat totožné články, které byly již někde jinde na webu v českém jazyce nebo slovensky publikovány.

Forma příspěvku

Příspěvek musí obsahovat minimálně tyto položky:

  • nadpis – titulek,
  • anotaci – krátké výstižné shrnutí obsahu ... (100-400 znaků),
  • fotografii (minimálně 1200x800 px) s popiskem,
  • text o odpovídajícím rozsahu (minimálně 1200 znaků pro aktualitu a 3600 znaků pro článek),
  • jméno autora (fyzické osoby) a autora fotografie(í).

Volitelně:

  • fotogalerii (doplňující fotografie s popisky),
  • video (odkaz na youtube).

Pozor na to, že nadpis, anotace i hlavní fotografie by měly vyjadřovat obsah článku. Text čleňte do odstavců a vkládejte do něho mezititulky. Po jazykové stránce musí příspěvek odpovídat pravidlům českého nebo slovenského pravopisu.

Redakční články zveřejňujeme prostřednictvím Centra pro vydavatele Google, měly by tedy splňovat též požadované Obsahové zásady Google.

Posouzení příspěvku před zveřejněním

Články uveřejňujeme denně, většinou do 3 pracovních dnů po zaslání. Počítejte ale s tím, že před zveřejněním jsou příspěvky nejprve v redakci posuzovány. Redaktor může:

  1. schválit příspěvek k uveřejnění,
  2. doporučit autorovi úpravy článku nebo si vyžádat další podklady (např. fotografie),
  3. nedoporučit publikaci článku.

Má-li být příspěvek zveřejněn k nějakému termínu, zašlete ho raději v dostatečném předstihu.

Licence a autorská práva

Aby mohl být příspěvek zveřejněn, je nutné jej elektronicky zaslat spolu se souhlasem k uveřejnění na e-mailovou adresu redakce redakce@vega.cz. Pokud autor neprohlásí, že článek (případně jeho součásti) je nepůvodní, či neupozorní na práva další osoby, má se za to, že tato neexistují. Autor souhlasí s tím, že akceptací a následným zveřejněním článku nabývá www.stavebnictvi3000.cz, respektive jeho majitel a provozovatel, časově neomezenou výhradní licenci k rozmnožování a rozšiřování příspěvku jako autorského díla tak, jako kdyby byl článek původní.

Odesláním e-mailu s příspěvkem k uveřejnění autor rovněž potvrzuje, že se seznámil se zněním těchto publikačních podmínek a že s nimi souhlasí.

Honorář

Autor bere na vědomí, že – nedomluví-li se předem s vydavatelem jinak – nemá nárok na případnou autorskou odměnu.

S pravidelně píšícími autory se rádi domluvíme na honoráři odpovídajícímu rozsahu, kvalitě, odbornosti a čtenosti článku.

Časté důvody nezařazení článků

Články do redakční části portálu zařazujeme na základě posouzení naší redakcí, respektive rozhodnutí zařadit/nezařadit článek je plně v kompetenci redakce. Následující body shrnují klíčové parametry, které musí/nesmí každý zveřejněný článek splňovat:

1) Nesmí se jednat o komerční informaci

Za komerční články považujeme například takové, které:

  • obsahují zmínku nebo odkaz na e-shop případně stránky, kde si lze produkt, o kterém se píše, zakoupit,
  • uvádí pouze pozitivní hodnocení produktu bez uvedení konkurence nebo negativních vlastností, obsahují umělé odkazy tolerovány jsou zdroje,
  • jsou vytvořeny kvůli linkbuildingu,
  • jsou vytvořeny za účelem zviditelnění firmy nebo produktu.

2) Aktuálnost a unikátnost obsahu

  • Vyžadujeme aktuální obsah (platný k době přijetí článku ke zveřejnění).
  • Cílem je zobrazovat atraktivní články. Duplicitní nebo upravené články nepublikujeme. Stejně tak nepublikujeme „recyklované“ a upravené články. Za duplicitní považujeme například zprávu o uvedení nového materiálu, která je už v českém jazyce publikována.
  • Agenturní články zveřejňované napříč webem nepublikujeme.
  • Nezařazujeme soutěžní články.

3) Odborná úroveň článků

  • U článků s „nezpravodajskou tématikou“ (co, kdy, kde) vyžadujeme odpovídající odbornost vzhledem k profilu našich čtenářů.

4) Forma

  • Máme zájem o čtivé, poutavé a dobře stylizované články bez pravopisných chyb.
  • Nepublikujeme bulvární články a to jak obsahem, tak i například nadpisem budícím zbytečně zvědavost, vybízejícím ke kliknutí atd.

Tiskové zprávy

Máte-li nějakou zajímavou informaci pro média, můžete nám ji sdělit formou tiskové zprávy. Počítejte s tím, že zprávu nemusíme převzít vždy jako celek (hotovou) a můžeme ji před zveřejněním upravit či použít jako podklad pro vlastní příspěvek.