Barevný svět ETERNALU získal zlatý odstín

V tomto a následujících číslech tohoto časopisu se budeme podrobněji věnovat vybraným výrobkům oceněných na letošních Stavebních veletrzích Brno 2003 Zlatou medailí. Pozornost poroty i návštěvníků vzbudil ETERNAL lesk alkydový, vodou ředitelná nátěrová hmota šetrná ke zdraví i životnímu prostředí s výbornými reologickými vlastnostmi při nanášení a trvanlivými mechanickými a optickými vlastnostmi po aplikaci.

Společnost AUSTIS s.r.o. patří mezi přední soukromé firmy v oblasti stavebnictví se širokou škálou aktivit zahrnující výrobu, obchod i služby. Dominantní roli ve výrobním programu společnosti, v níž je kvalita řízena dle certifikátu ISO 9001, představuje výroba ekologicky nezávadných výrobků a systémů z oboru stavební chemie. Ucelený systém tónování nátěrových hmot COLOR SYSTÉM AUSTIS (zkráceně CSA), uvedla společnost AUSTIS s.r.o., jako první tuzemská firma, na tuzemský trh v roce 2000. Je to unikátní systém, umožňující připravit v tzv. color centrech AUSTIS prakticky neomezenou škálu odstínů přesně podle přání zákazníka, což projektantům a architektům umožňuje plně využít fantazii v barevných řešeních exteriérů i interiérů.

Barvy, které neblednou Využití nejmodernější technologie a know-how nejvýznamnějšího evropského výrobce kolorantů, zaručuje barvám tónovaným v systému CSA nejvyšší kvalitu i odstínovou stálost. ETERNAL lesk alkydový, oceněný na Mezinárodním stavebním veletrhu IBF 2003 Zlatou medailí, je ekologická, vodou ředitelná nátěrová hmota, neobsahující organická rozpouštědla, těžké kovy, ani jiné látky zatěžující životní prostředí. Je určená především k lesklým nátěrům dřeva, kovů a dalších materiálů používaných ve stavebnictví. Její podstatnou výhodou je univerzálnost použití v interiérech i exteriérech staveb. Vyrábí se standardně v devíti základních odstínech a pěti bázích určených k probarvování a na přání je možné jej tónovat do více než 5500 odstínů v rámci COLOR SYSTÉM AUSTIS.
ETERNAL lesk alkydový je formulován na bázi modifikované alkydové pryskyřice, povětrnostně stálých pigmentů, plniv a speciálních aditiv. Alkydová část chemického řetězce pojiva zajišťuje dobré zpracovatelské vlastnosti, rozliv, lesk, tvrdost, akrylátové segmenty řetězce zajišťují vysokou odolnost proti UV záření a povětrnostním vlivům, vláčnost nátěrového filmu, omezují křídování a významně prodlužují životnost nátěru ve venkovních podmínkách.
Ve srovnání s akrylátovými vodou ředitelnými emaily vytváří ETERNAL lesk alkydový tvrdší a těsnější film s lepšími ochrannými vlastnostmi, vysokým leskem, má výborné antiblokační a zpracovatelské vlastnosti, je s ním i příjemná práce při natírání štětcem. Ve srovnání s alkydovými emaily podstatně méně kříduje, má delší životnost ve venkovních podmínkách a je vláčnější.
Díky tomu jsou charakteristickými znaky tohoto nátěru vysoký lesk, výborná kryvost, velmi dobrým rozliv, znamenité dekorativní účinky, rychlé zasychání, vysoká tvrdost konečného nátěru a mimořádná životnost a odolnost na povětrnosti.
ETERNAL lesk alkydový byl vyvíjen ve spolupráci s významným výrobcem dřevěných oken a je certifikovaný v TZÚS Praha a ve VVÚD spolu s dalšími výrobky společnosti AUSTIS, tvořícími ucelený nátěrový systém pro krycí i lazurovací nátěry dřeva.
ETERNAL lesk alkydový lze použít také k povrchové úpravě kovových podkladů opatřených antikorozním nátěrem, jako jsou např. ETERNAL antikor alkydový nebo ETERNAL antikor akrylátový.
Centra COLOR SYSTÉMU AUSTIS tónují podle vzorkovnic CSA, Eurotrend, NCS – S, RAL, CSA Anorganic, Aquatec SF. Pro zákazníky, kteří si nevyberou svůj odstín ve firemních vzorkovnicích, připraví pracovníci v color centrech AUSTIS odstín podle přineseného vzorku.

Aby barvy nevybledly...,
musí být především kvalitní. Pro vývoj a testování nových výrobků vybudovala proto společnost AUSTIS s.r.o. moderně vybavené vývojové středisko, ve kterém pracují špičkoví odborníci oboru. Velký důraz na kvalitu je kladen v každé fázi vzniku výrobku. Protože cílem společnosti AUSTIS je splnit požadavky a očekávání zákazníků.

Hovoříme s ředitelem prodeje a marketingu firmy AUSTIS, s.r.o. Ing. Jiřím Vlkem
Co napadne ředitele pro prodej a marketing když výrobek, který prodává, dostane Zlatou medaili na IBF 2003?

Především, že ocenění patří všem, kteří se na zrodu tak kvalitního výrobku podíleli. Pro naši společnost je Zlatá medaile odměnou za investice i péči o vývoj a výrobu kvalitních barev a potvrzením, že jsme se vydali správnou cestou. Současně v nás posiluje pocit odpovědnosti vůči všem zákazníkům, kteří od nás právem očekávají, že se trvale budeme přizpůsobovat zvyšujícím se nárokům a udržíme kontakt se špičkou v oboru.

Jak Zlatá medaile pomůže v prodeji?

Samotné ocenění výrobku jistě bezprostředně prodej nezvýší. Mít kvalitní produkty je dnes pro úspěch na trhu nezbytnou samozřejmostí, která uspokojí jen část požadavků a přání našich zákazníků. Nebudu ale zastírat, že Zlatá medaile udělená uznávanými odborníky, se stane významným prodejním argumentem především pro ty, kteří si dosud kvalitu Eternalu a služeb Austisu z jakéhokoliv důvodu nevyzkoušeli, pro naše stálé zákazníky je pak potvrzením, že se rozhodli správně.

Chystáte ještě nějaké takové novinky v nejbližším období?

Výzkum a vývoj je nepřetržitý proces, takže poslední slovo jsme rozhodně neřekli. Nechci ale předbíhat skutečnost a bude mi potěšením informovat odbornou i laickou veřejnost o našich nových produktech v momentu, kdy budou zcela připraveny pro umístění na trh.

Váš osobní plán pro letošní stavební sezónu?

Odpověď na tuto otázku jsem si v bodech sepsal začátkem ledna letošního roku na několik stránek formátu A4, aniž bych tušil, že mi bude položena; vyplynulo to totiž z mého příchodu do společnosti Austis a netýká se jen letošní stavební sezóny. Hlavními cíli jsou posílení pozice společnosti, zlepšení komunikace s našimi zákazníky a péče o ně, úspora nákladů a výrazné zjednodušení vnitrofiremních procesů a jejich řízení. Čeká nás také spousta personální práce včetně dokončení probíhajících organizačních změn. Po dohodě s jednateli společnosti se také budeme koncentrovat na dobudování vnitrofiremní kultury tak, aby společnost Austis výrazně pokročila v nastoupené cestě a stala se moderně řízenou, marketingově a zákaznicky orientovanou firmou se silným zázemím a dobrou budoucností, jasnou strategií a seriózními vztahy. Evropa totiž volá a my musíme být a budeme připraveni její výzvy i nabídky přijmout.

Děkuji za rozhovor.
Autor: PhDr. Václav Chaloupecký
Foto: Archiv firmy