BASF představil nové trendy v energetické úspornosti, ochraně prostředí a nízkoenergetické výstavbě

Praha, Česká republika, 29. dubna 2008 – Na dnešním kulatém stole společnosti BASF, který se uskutečnil v Tančícím domě v Praze, vystoupil Herbert Frankenstein, Senior Vice President BASF business centra pro oblast střední Evropy, a představil současné trendy na poli úspory energií, výstavbě nízkoenergetických domů, ochrany životního prostředí a možná řešení těchto celospolečenských problémů.

Hlavními tématy, která hýbou dnešním světem, jsou podle něj nárůst populace a její výživa, změny klimatu a omezené přírodní zdroje oproti rostoucí potřebě energie:

„Přírodní zdroje, které máme v současné době k dispozici, jsou bohužel velice omezené. Všichni tedy musíme velice pečlivě zvažovat, jakým způsobem s nimi budeme nakládat, abychom zachovali kvalitní životní podmínky i pro budoucí generace a předešli možné celospolečenské krizi“, říká Herbert Frankenstein a připojuje stručnou statistiku:

  • 11 z posledních 12 let bylo nejteplejších od roku 1850
  • Průměrná teplota vzduchu stoupla za posledních 100 let o 0,74°C, přičemž pro 21. století se očekává vzestup o 1,8 až 4°C
  • Ve 20. století stoupla hladina moří průměrně o 17 cm

Údaje pocházení ze zprávy IPCC. Společnost BASF je první firmou na světě, která ustavila pozici zmocněnce pro životní prostředí a připravila globálně svou vlastní bilanci CO2. Velký důraz klade BASF na inovace ve výrobě, které společnosti, i když je největším chemickým koncernem světa, umožňují aplikovat v praxi procesy, vedoucí ke zlepšování životního prostředí. Dvěma vybranými z hlavních cílů pro následujících 12 let jsou:

  1. snížení emisí skleníkových plynů o 25 % ve srovnání s rokem 2002
  2. zvýšení energetické účinnosti o 25 % ve srovnání s rokem 2002.

3:1 pro ochranu klimatu

Používání výrobků BASF může vést k úspoře trojnásobného množství emisí skleníkových plynů v porovnání s celkovými emisemi při jejich výrobě a zneškodňovaní. V oblastech jako stavebnictví, automobilová a průmyslová výroba pomáhají výrobky BASF zákazníkům na celém světě ušetřit více jako 250 milionů tun CO2. Je to trojnásobek množství, které se uvolní v průběhu výroby a zneškodňování všech výrobků BASF.

Dále vystoupil Radek Haloda, Managing Director BASF Stavební hmoty. Jeho prezentace byla zaměřena na energetické ztráty při výstavbě bytů a domů. Současným trendem je neustálý nárůst cen energií, které vedou k hledání efektivních cest jejich úspory. Hlavním směrem v této oblasti je snižování energetických ztrát při výstavbě. Toho lze dosáhnout především dokonalejšími izolacemi plášťů budov. Radek Haloda také hovořil o vývoji od nízkonenergetických domů, které jsou dnes již téměř samozřejmostí, přes domy pasivní až k tzv. „nulovým domům“, tzn. těm, které vytvářejí dokonce přebytek tepla.

O společnosti BASF

Společnost BASF – The Chemical Company je globálním leaderem v oblasti chemického průmyslu. Společnost má velice široké portfolio zahrnující chemikálie, plasty, stavební materiály, zemědělské produkty i jemnou chemii. Společnost je spolehlivým partnerem pro prakticky všechna průmyslová odvětví a svým partnerům nabízí produkty o vysoké přidané hodnotě a inteligentní systémová řešení, jež jim umožňují dosahovat stále větších úspěchů. Společnost BASF vyvíjí nové technologie s potenciálem hledání odpovědí na globální problémy, jako je změna klimatu, potřeba vyšší energetické efektivnosti a vyšší mobility. BASF zaměstnává zhruba 95 000 lidí a v roce 2007 vykázala tržby téměř 58 miliard EUR. Více informací o společnosti BASF najdete na internetu na adrese Společnosti BASF – The Chemical Company.

BASF v České republice

Společnost BASF Czech spol. s.r.o., dceřiná společnost BASF SE, patří k předním firmám chemického průmyslu v České republice. Z Prahy a jiných závodů je distribuován celý sortiment inovativních a vysoce hodnotných výrobků skupiny BASF. V České republice dosáhla společnost BASF v roce 2007 obrat ve výši 282,8 miliónů eur. Další informace jsou uvedeny na internetové stránce Společnosti BASF Czech spol. s.r.o.

Autor: Ivana Mojžišová
Foto: Archiv firmy