BEST – co s sebou přináší rozšiřování výroby

BEST, a.s., je v oblasti betonových stavebních a okrasných prvků venkovní architektury největším výrobcem a dodavatelem těchto tvarovek v České republice. Za jedenáct let své činnosti uvedla společnost do provozu devět výrobních linek ve třech závodech v západních, severních a východních Čechách. Přestože k tomu titulek přímo vybízí, nebudou však následující řádky věnovány investiční náročnosti nových technologií ani nákladům na výstavbu celých výrobních závodů.

Výhoda první – široký sortiment, nejprodávanější výrobky skladem
   BEST, a.s., vnímá rozšiřování produkce nejen jako nárůst výrobních kapacit, ale především jako další příležitost, jak vyjít vstříc svým odběratelům. Pravidelné investice s sebou vedle průběžné modernizace stávajících technologií přinášejí možnost každoročního obohacování sortimentu, který v případě BEST, a.s., čítá v současnosti více jak 2000 prvků v různých tvarových a povrchových provedeních. Nezanedbatelným přínosem je výrazné zkracování dodacích lhůt. Díky centrálnímu plánování výroby a organizačnímu propojení jednotlivých výrobních závodů jsou nejžádanější výrobky po celou sezónu připraveny k okamžitému odběru a dodávky nadstandardních, v České republice zcela originálních, výrobků se řeší ve stále se zkracujících termínech.

Výhoda druhá – nízké dopravní náklady
   Rozmístění výrobních závodů v různých krajích příznivě ovlivňuje i dopravní náklady, které jsou spojené s převozem výrobků. Například nový výrobní areál v Lučicích u Chlumce nad Cidlinou přivítali odběratelé nejen z oblasti východních Čech a Moravy, ale také východní části Středočeského kraje i samotné Prahy. V jarních měsících roku 2002 byla uvedena do provozu první linka specializovaná na dlažby a na podzim téhož roku již byla zprovozněna linka druhá, tentokrát zaměřená na výrobu všech typů palisád BEST ve výškách od 60 cm.

Výhoda třetí – širší nabídka služeb
   Přímá souvislost mezi rozšiřováním výroby a obohacováním nabídky služeb není na první pohled zřejmá. Změny v oblasti výroby jsou většinou logicky vyvolány požadavky obchodní sféry a uskutečnění těchto změn se samozřejmě zpětně v obchodu odráží. Pro každý výrobek BEST jsou připravovány kompletní technické a informační materiály a rozvoj sortimentu se promítá např. i do výstavby a obnovy ojedinělých výstavních areálů venkovní architektury tzv. ARCH CENTER. S ukázkami vzorových realizací úzce souvisí i vytváření nových poradenských center, která pomáhají zákazníkům s volbou výrobků a zároveň nabízejí i zpracování kladecích plánů nebo vytvoření celých projektů za pomoci specializovaného konstrukčního programu »BEST Menu«, který je neustále rozšiřován a aktualizován. Divize poradenství je zároveň nápomocna všem odborníkům z řad realizačních firem, architektonických a projekčních kanceláří, které řeší zcela specifické okruhy otázek. A naopak díky této spolupráci získává společnost BEST další podněty pro nové výrobky nebo služby… 
Autor: Jitka Hepová
Foto: Archiv firmy