Cihly na internetu. To není Apríl!

Dne 31. března 2005 jsme navštívili tiskovou konferenci pořádanou firmou ISODOM, a.s. v hotelu Globus u příležitosti uvedení nového projektu - internetového obchodu se stavebními materiály - www.estavebniny.com, který od 1. dubna nabízí kompletní nabídku stavebních materiálů od renomovaných výrobců za velmi lákavé ceny, dostupné dosud pouze při větších odběrech.

Firma představila funkční a přehledné stránky s velmi dobrou grafickou úrovní, seznámila přítomné s nabízenými produkty a jejich výrobci, ukázala varianty vyhledání požadovaných materiálů a jejich objednání, nákupu, dopravy i placení a v neposlední řadě i nabízených služeb.

Po skončení tiskové konference jsme využili příležitosti a položili několik doplňujících otázek Ing. Michalu Němečkovi, předsedovi představenstva a řediteli společnosti ISODOM, a. s.

Projekt vypadá velmi zajímavě, jak svým nápadem, tak nabízenými slevami. Můžete prozradit jak projekt vznikl?
Tak jako většina jiných, vznikl i tento nápad na základě zkušeností s prodejem našich výrobků přes internet, spokojenosti a zájmu našich zákazníků. Nechali jsme si zpracovat marketingovou studii prodeje stavebních materiálů za výhodné ceny na internetu a byli jsme překvapeni, že tato forma prodeje prakticky neexistuje a trh je naprosto nepřehledný, zejména po cenové stránce.


Ing. Michal Němeček

Rozhodli jsme se proto tuto mezeru na trhu vyplnit a nabídnout všem, ať stavebníkům, či malým a středním firmám kompletní sortiment stavebních materiálů za velmi zajímavé ceny bez ohledu na množství.

To je něco úplně nového nabízet prodej materiálů za jednotnou cenu v odvětví, kde je na množstevních slevách a bonusech založena prakticky každá obchodní strategie, ptáme se tedy proč?
Odpověď je jednoduchá. Pro nás je každý zákazník výzvou k tomu, nabídnout mu takové podmínky, aby u nás nakoupil co nejvíce a co nejčastěji, lehce se v nabídce orientoval a vždy věděl, co ho to bude stát. U nás nikdy nenakoupí dráž než počítal, pouze levněji, když nakoupí nějaké zboží v rámci akce nebo speciální nabídky, které probíhají každý týden. To je naše strategie - dát všem stejnou cenu, stejnou možnost se prosadit na trhu.

Když se podíváme na vaší nabídku, je zajímavé, že u některých komodit nabízíte několik materiálů od různých výrobců a někde pouze jednoho výrobce. Má to nějaký důvod? Odpovím otázkou - Kdy potřebuje stavebník mít možnost výběru?
Odpověď je, když je materiál pohledový. Čili v případě, že materiál není vidět. Jako příklad uvedu třeba polystyrény, minerální vlnu nebo sádrokartóny, kde stačí pouze jediný výrobce. Pochopitelně se musí jednat o výrobce špičkového, prověřeného léty spolupráce a schopného plnit požadovaná množství i termíny, a právě takové my máme a k tomu ještě za nejlepší ceny.
Druhý případ, kdy stavebník nebo projektant výběrem materiálu rozhoduje o vzhledu stavby, nás pochopitelně donutil tyto materiály nabídnout, abychom zákazníkům vyšli co nejvíce vstříc. Mezi tyto komodity patří například střešní krytiny nebo zdivo.

Jaké jsou u vás dodací lhůty a platební podmínky?
Jako u všech ostatních prodejců jsou základní produkty skladem a ostatní dodáváme v krátkých lhůtách převážně přímo na stavbu nebo jsme schopni dodávky i rozložit do různých termínů, dle potřeb zákazníka.
Platební podmínky, stejně jako u všech ostatních internetových obchodů, jsou buť platba předem převodem nebo vkladem na náš účet a další možností je platba hotově při odběru zboží. Firmám a stavebníkům, kteří se stanou stálými zákazníky, jsme připraveni nabídnout rámcové smlouvy s možností platby na fakturu, objednávky i po telefonu a další výhody.

Nebojíte se, že zákazníci se budou bát zaplatit za zboží předem?
Nebojím. Sám na internetu nakupuji, protože se to prostě vyplatí a nikdy jsem problém neměl. Vím, že to je zatím u nás v plenkách, ale internet je budoucnost i ve stavebnictví a my věříme, že naše práce, naše reference (viz www.isodom.cz), zázemí mateřské firmy ve Vídni, založené již v roce 1893 a v neposlední řadě i právní forma akciové společnosti a naprostá čitelnost hovoří v náš prospěch a přesvědčují nás o tom i současní zákazníci, kterým dodáváme již řadu let.

Kdo, očekáváte, že budou vaši zákazníci?
V první řadě sami stavebníci, kteří staví sami nebo s něčí pomocí. Těm nabídneme kromě výhodných cen zdarma i technické poradenství a pomoc při volbě materiálů. V druhé řadě to budou malé a střední stavební firmy, pro které budou naše ceny a kvalitní servis zajímavé. A proto budou nakupovat u nás, třeba i jen některé komodity. A dále to budou specializované firmy z oblasti střech a fasád, pro které můžeme zajistit kompletní dodávky materiálů za ceny, které jim pomohou uspět v dnešní tvrdé konkurenci.

Co vy sám by jste na vašich stránkách nakoupil?
Já pochopitelně všechno, protože jinde bych to těžko sehnal levněji, ale jinak myslím, že třeba naše nabídka v oblasti tepelných izolací (např. XPS se slevou 38%) a hydroizolací (např. Dehtochema se slevou 35%) je velice zajímavá, ale také výrobky MAPEI, Rockwool, Ytong, Cembrit, Villas a řada dalších. Ostatně, klikněte si na www.estavebniny.com a přesvědčte se sami.


Děkujeme za rozhovor a přejeme hodně spokojených zákazníků.
Autor: Petr Širc
Foto: Archiv firmy