KM Beta: Novými výrobky naše aktivita nekončí

Za dobu existence zaujala hodonínská společnost KM Beta jedno z nejvýznamnějších míst na celém tuzemském trhu střešních krytin, kde - přepočteno na procenta - získala betonová krytina KM Beta téměř 18 % podíl. Růst společnosti se neobejde bez investic, které v roce 2003 a v 1. pololetí roku 2004 představovaly částku přes 24 mil. Kč a které putovaly nejen do rozvoje betonové krytiny, ale i vápenopískových kvádrů.

Co se týče krytiny, zaměřila se společnost KM Beta v roce 2003 a 2004 na vývoj a zavedení výroby střešní tašky nového tvaru jménem Hodonka, pro kterou je charakteristická nevšední, dvojitá oblá vlna. Hodonka je vyráběna jako kompletní systém se všemi doplňkovými taškami.

Záběr z tiskové konference. Před panely s taškami Briliant a Hodonka stojí zleva ing. Jan Hruška, obchodní ředitel KM Beta a ing. Jaroslav Vogeltanz, ředitel společnosti

Další oblast, na kterou firma upřela investiční pozornost, byla technologie povrchových úprav. Firma zahájila výrobu tašek s povrchovou úpravou speciálním dvojitým nástřikem s leskem. Tato úprava je aplikována na taškách Hodonka a KM Beta Briliant a rozšiřuje tak dosavadní řešení, kdy taška probarvená v betonu zůstává bu. bez povrchové úpravy (KM Beta Standard), nebo kdy je povrch ošetřen dvojitým akrylátovým nástřikem (KM Beta Elegant, KM Klasik - Bobrovka) nebo povrchovou úpravou metalíza (KM Beta Galaxie). Nová povrchová úprava ještě více zvyšuje odolnost proti povětrnostním vlivům, zvyšuje ostrost barev a jejich stálobarevnost. Barevné odstíny tašek jsou v barvách cihlově a višňově červená, hnědá, černá. KM Beta poskytuje na krytinu 30 let záruku, životnost krytiny je pak 100 let. O letošních novinkách společnosti KM Beta jsme podrobněji psali v minulém čísle [1].

Novinky 2004: Hodonka, povrchové úpravy a způsob paletizace

Společnost KM Beta uspořádala 22. července pro novináře exkurzi do výrobního závodu v Kyjově, kde se přítomní na krátké tiskové konferenci seznámili s letošními novinkami firmy KM Beta a poté si mohli prohlédnout výrobu nové tašky Hodonka včetně provedení povrchových úprav dvojím nástřikem a paletizace tašek před expedicí. Princip výroby je zdánlivě jednoduchý, byť se za ním skrývá řada technologických detailů až maličkostí, bez nichž by trpěla kvalita výrobků.
Pigmenty obarvená betonová směs je zhutněna vibračním lisováním v kovových formách. Poté putují na pásovém dopravníku stříkací komorou, kde jsou nastříkány a po zaschnutí a vytvrzení v komorách je aplikován stejným postupem druhý nástřik. Poslední etapou je paletizace, která se nově v kyjovském závodě provádí skládáním tašky na »výšku« na paletách 100 krát 120 cm, kam se uloží 240 tašek. Na stejný způsob paletizace přejde v brzké době i další výrobna tašek KM Beta v Bzenci. Kyjovský závod pracuje v třísměnném provozu a za jediný den se zde vyrobí až 120 000 ks základních tašek.

Podle Jana Hrušky, obchodního ředitele, „zavedením nové povrchové úpravy a nového tvaru betonové krytiny plní společnost KM Beta svůj dlouhodobý cíl, kterým je neustálé zkvalitňování výrobků a rozšiřování sortimentu tak, aby zákazník měl možnost výběru takového výrobku, který bude splňovat jeho představy a požadavky.“

Skádání tašek na výsku před paletazicací

Barevné odstíny tašek KM Beta jsou cihlově a višňově červená, hnědá, černá a šedá s tím, že za individuálně stanovených podmínek je možné vyrobit v podstatě jakýkoliv barevný odstín.

Podstatou nové lesklé povrchové úpravy je zušlechtěná akrylátová barva vyvinutá speciálně pro firmu KM Beta jejím stálým dodavatelem, firmou ECKSTEIN FARBEN, GmbH z Německa. Lesklá část barvy je plně pigmentovaná, takže zaručuje stálost barevného odstínu a lesku a dále přispívá k větší odolnosti proti povětrnostním vlivům.

„Samozřejmě, že zavedením nových výrobků aktivita zdaleka nekončí, ale naopak v podstatě začíná. Proto také naše společnost pořádá různé akce zaměřené na naše obchodní partnery, realizační firmy, projektanty a v neposlední řadě i na studenty VŠ stavebního zaměření, což je naší jakousi investicí do budoucna,“ řekl Jan Hruška.

Paleta soutěží a služby zákazníkům

V roce 2004 (stejně tak jako v letech minulých) vyhlašuje firma KM Beta soutěž pro pokrývače, kde výherci získají velmi hodnotné ceny, mj. hlavní cenou je kamión plný tašek. Další soutěž, „Pohár plný vína“, která se týká celého sortimentu KM Beta, je adresována projektantům, kde cenami jsou významná množství této lahodné tekutiny. Pro studenty je uspořádána soutěž v rámci diplomových prací, jejímž jedním z kriterií je použití materiálů KM Beta a ve které jsou výherci oceněni významnými finančními částkami.

Pro zákazníky a odběratele zajiš.uje KM Beta dopravu (u smluvních partnerů zdarma) včetně složení hydraulickou rukou, poradenství a dále výpočty střech a obvodových konstrukcí SENDWIXu - vše v režii firmy. V neposlední řadě umožňuje KM Beta zakoupení střech na splátky; pro fyzické osoby prostřednictvím firmy CELETEM a pro obce pod značkou Obecní střecha na splátky prostřednictvím České Spořitelny a.s.

Společnost KM Beta je silná stabilní firma s rychlým nárůstem obratu z 455, 5 mil. Kč v roce 2001, 501,7 mil. Kč v roce 2002 až 542,7 mil. Kč v roce 2003.

Literatura a zdroje:
[1] Josef Melichar: KM BETA: Letošní novinky zvýrazní barevný odstín střechy a usnadní zdění, Stavebnictví a interiér č. 7/2004; http://www.stavebnictvi3000.cz/c1265.

Autor:
Foto: Helena Hejhálková