Krbová kamna z Romotopu

Nedělá vám dobře mít doma něco, co potkáte v každé druhé domácnosti - sériový prototyp, který při troše štěstí naleznete v kterémkoliv nákupním středisku? Přistihujete se při tom, že ve starožitnictvích intenzivně pátráte po kouscích, které hned tak někdo nemá, že si obrazy vybíráte pouze v galeriích, které vystavují jen originální díla renomovaných tvůrců, že jste si vybavení bytu nechali dělat na míru přesně podle svých představ ?

Jenže... Jenže, říkáte si, jedinečnost některých bytových doplňků nelze při veškeré dobré vůli zajistit - koupelnové baterie, vany, nebo třeba krbová kamna... Pozor! Chcete mít doma originální krbová kamna? Máte je mít! Stačí se obrátit na společnost Romotop ze Suchdolu nad Odrou. Ale připravte se na to, že z výběru a možností, jak vlastní fantazií, či připomínkami svého architekta zasáhnout do podoby »svého žhavého originálu«, se vám tak trochu zamotá hlava!

Krbová kamna Etna
Etna

Žhavé originály

Vždyť právě Romotop dlouhodobě spoluurčuje trendy evropského trhu v oboru krbových kamen, kde náročné zákazníky oslovuje především prostřednictvím luxusních značek EXCLUSIVE a STORCH. Ty mohou - stejně jako cenný originál obrazu – dát svému majiteli pocit výjimečnosti a zároveň dokonale doplnit interiér jeho domu. Speciální kolekce EXCLUSIVE nejenže uvedla na trh kamna s kachlovým obkladem a vysokou užitnou hodnotou, ale také s dokonalým a do detailů promyšleným designem, který nabízí široké možnosti změn. Pestrá škála materiálů umožňuje přizpůsobit výrobky Romotopu jakémukoliv interiéru – kamna lze obložit keramikou nebo přírodním kamenem, používá se také nerez, případně sklo.

Poraďte se s architektem

„Ani si nepamatuji, kdy jsem naposledy projektoval rodinný dům bez krbu, či krbových kamen,“ prohlašuje ing. arch. Jan Rampich. Strakonický architekt, známý i z televizní obrazovky, má ke kamnům velmi vřelý vztah. „Myslím, že produkce Romotopu je u nás designově nejlepší a směle snese srovnání i se světovou špičkou tohoto oboru – se Skandinávií, která je pro mne arbitrem elegantiarum všech krbových kamen. Sám mám doma dvoje kamna vyrobená v Romotopu, takže vím, o čem hovořím... Jednou z výhod krbových kamen je podle architekta i to, že místnost, ve které budou instalována kamna, není třeba nikterak výrazně přeorganizovávat. „Svým klientům jen doporučuji udělat si dopředu jasnou představu o rozvržení provozu v místnosti, rozmístění nábytku a hlavně poloze sedací soupravy, či křesel, aby z toho rezultovalo umístění komína ve vhodné poloze.

Rovněž doporučuji nepoddimenzovávat ostrůvek dlažby kolem vlastních kamen, bude-li větší, rozhodně to klient časem ocení. Přirozeně je rozumné umístit krbová kamna do centra největší spotřeby a zároveň tak, aby jejich poloha umožňovala sesednutí celé rodiny kolem nich. Hovory kolem ohně pak mají neopakovatelné kouzlo, v zimě sklenice grogu a oheň v kamnech, meluzína za okny a zásoba dřeva pod schody - to jsou pravé radosti života. Kamna tedy nejsou jen utilitárním zdrojem tepla, jsou často, alespoň u lidí, kteří si mají co říci, důležitější než televize!“

Krbová kamna Elbrus
Elbrus

Romotop od A do Z

Některá kamna z produkce Romotopu svým tvarem připomínají televizi s plochou obrazovkou, další lze umístit v rohu místnosti, nebo ve volném prostoru… Především kamna značek EXCLUSIVE a STORCH podtrhují individualitu interiéru i jeho uživatele. Kromě špičkového designu, ze kterého je jasně čitelná kvalita i cena, nabízí tyto značky také zajímavé technické řešení například v podobě centrálního přívodu vzduchu, možností otáčení některých typů kamen kolem své osy, či atypické řešení otevírání dvířek – nahoru, nebo do strany. Řetězci baumarktů naopak dominuje „romotopová“ značka HEAT, která nabízí soulad ceny, designu a užitných hodnot, ve speciálních prodejnách firmy klienty osloví značka SPECIAL, jejíž konkurenční výhodou je design a možnost výběru nejrůznějších odstínů keramiky.

Proto je určena především zákazníkům, kteří dávají přednost vzhledu kamen, možnosti sladit je s interiérem. V každém případě je ponechán prostor pro představy architekta či projektanta, nebo pro fantazii klienta. Tomu mohou pomoci školení obchodní zástupci Romotopu (popřípadě kamnáři, spolupracující s firmou), kteří jsou schopni pomocí programu ARCON zpracovat projekt „na míru“. Výhodou této metody je jak možnost zakreslení kamen z produkce firmy přímo do daného prostoru, a to včetně řezu, rozměru i půdorysu, tak rychlá komunikace například prostřednictvím e-mailu.

Klient si tak může »vyzkoušet« nejrůznější typy kamen v nejméně 15 odstínech kachloví, na nečisto může kamna umístit v různých částech místnosti.

Nejen romantický pohled do plamenů

Romotop se orientuje na dvě skupiny zákazníků. Ta první volí zakoupení výrobku v obchodních řetězcích baumarktů, kde firma prezentuje klasické kolekce, pravidelně doplňované o novinky. „Většinou se jedná o lidi, kteří zvažují ceny energií a pro které je určující především ekonomický efekt, daný rozumným poměrem mezi cenou, designem a kvalitou výrobků. Rekrutují se především z řad domácích kutilů, kteří si většinou chtějí kamna nainstalovat sami,“ vysvětluje Ing. Martin Pončík, obchodní ředitel Romotopu. „Druhá kategorie zákazníků dává přednost nákupu ve specializovaných, značkových prodejnách, které jí zaručují osobní přístup prodejce a dokonalý záruční a pozáruční servis. Mimo užitných vlastností, které tito klienti od kamen očekávají, preferují především design a atmosféru, kterou oheň vytváří. Proto se snažíme vnímat potřeby zákazníka pokud možno nejindividuálněji. Především u krbových kamen, jichž na tuzemský trh dodáváme zhruba 80 typů, jsme schopni uspokojit v podstatě jakékoliv představy co do tvaru, designu, barevnosti a použitých materiálů.“

Jen si to představte - plameny, tančící ve spalujícím rytmu, objímají sešeřelou místnost oranžovými záblesky, vlídný žár, bezpečně ukrytý za prosklenými dvířky, prostupuje vším, čeho se jen dotkl. Atmosféra, vytvořená živým teplem, pohlcuje nejen pravověrné romantiky, ale snad každého, kdo kdy zasněně zíral do magických záblesků otevřeného ohně. Není se čemu divit. Vždy. oheň, spoutaný v kamnech značky Romotop, přináší do lidských příbytků - a možná tak trochu i do lidských duší - neopakovatelné, laskavé a především »esteticky« vnímané ekologické teplo.

Autor: Lenka Gulašiová
Foto: Archiv firmy