Musím mít přehled! (Úvodník 8/2011)

Tatrabus cestovní kanceláře Adventura s 11 českými turisty sjel v sobotu odpoledne do islandského jezera Blautulón. Auto na pardubickém nadjezdu zabilo cyklisty, řidič zemřel po nárazu. Topolánek s Talmanovou: Odložili syna a vymetají pražské bary! Breivik rozeslal 77 minut před běsněním tisícovce lidí návod na masakr.

A takových zpráv je dnes kolem nás spousty. Stačí se podívat na internet, pročíst si jedno vydání některého z našich „seriózních deníků” nebo se podívat na jedny televizní zprávy. „Optimistických” zpráv, které mají „příznivý” dopad na nás a naše okolí, zpráv, které nám „pomáhají” v našich profesích, je kolem nás čím dál víc. A spousta lidí se jimi dobrovolně krmí.

Proč? Musejí mít přeci přehled, říkají. Otázka, která se doslova nabízí, je – A k čemu jim ten přehled je?

Právě kvůli tomuto přehledu dělají dnes deníky a televize z kriminálníků celebrity. A nejspíš se právě kvůli tomuto přehledu stalo v Norsku to, co se stalo. O Breivikovi najednou ví celý svět. Je slavný. Právě tak, jako politici či sportovní a filmové hvězdy.

Dnes žijeme v informačním věku a informacemi jsme dnes doslova zahlceni. Sbíráme informace, které nám k něčemu jsou, a nebo sytíme mozek něčím, co je nepoužitelné? Troufnu si říci, že většina lidí se vydává tou druhou cestou. A pak slyšíme, jak si stěžují, že nemají čas, že to, co se děje dnes v kapitalismu, se dříve nestávalo, a že se dnes vše ubírá špatným směrem... Tito lidé jsou jen otrávení, nadávají a úspěšně kolem sebe šíří pesimistickou náladu.

Naštěstí jsou mezi námi i tací, kteří vyhledávají skutečně hodnotné informace. Neustále se snaží vzdělávat a zlepšovat se. Lidé, kteří chtějí růst ve svém oboru a být před ostatními minimálně o krok napřed. Přiznám se, že je pro mě velká čest, když vím, že právě někdo takový čte tyto řádky. Vím, že časopis Stavebnictví a interiér nikdy nebude pro davy lidí a nikdy nebude nejčtenější. Alespoň ne ve srovnání s novinami. Vždy se však bude snažit přinášet informace, které jsou použitelné, které vás alespoň trochu obohatí a jež vám pomohou.

Věřím, že i toto číslo splní vaše očekávání a na konci si řeknete, že číst tento časopis, je čas investovaný. Ne utracený. Vždyť právě to, jak nakládáme se svým časem, je snad jediná věc, která rozděluje úspěšné od těch neúspěšných.

Autor: Honza Hejhálek
Foto: Archiv firmy