Nové servisní zázemí Phoenix Zeppelin vyroste v Most

Součástí akce Demo Tour společnosti Phoenix – Zeppelin bylo nad rámec předvedení nejnovějších strojů a soutěží zručnosti strojníků v druhé polovině května (22. 5.) zahájení výstavby nového objektu v budoucí průmyslové zóně města Mostu. Jelikož pobočka v Mostě – Velebudicích, a především její servisní kapacita pokrývající nejen severní, ale i západní Čechy, přestala být dostačující, vedení společnosti rozhodlo o výstavbě nového objektu. O rozhovor jsem požádal ředitele pobočky společnosti Phoenix – Zeppelin, Ing. Františka Kouteckého.

Na otázku, týkající se současného stavu a počtu strojů, které servisně zajišťují, odpověděl:

„Mostecká pobočka má na starost komplexní služby, mám na mysli především servisní služby pro severní a západní Čechy. U nás je největší tlak na servisní zázemí ze všech poboček, protože tyto stroje jsou převážně ve vícesměnných provozech (v těchto regionech máme pobočky také v Sokolově a Plzni), zajišťujeme asi 780 strojů. V severních Čechách je také soustředěno nejvíce pásových strojů, především v těžkých provozech včetně povrchových dolů. Například pod naší pobočku náleží cca 85 dozérů CAT D8R a D8N. Největší stroje jako D10R a předtím D9L tu nejsou výjimkou ani u soukromých firem.“

Dosavadní kapacita ve Velebudicích je tudíž pro pobočku zcela nedostačující. Dosavadní prostory (MUS), ve kterých pobočka až dosud působila v nájemním vztahu, společnost Phoenix-Zeppelin odkoupila a pustila se do investiční výstavby.

„Museli jsme se rozhodnout, jak dále, neboť některé stroje mají za sebou 15 až 20 tisíc motohodin a v tento moment začíná největší nápor na generální opravy strojů, které by nebylo možné v dosavadních prostorách provádět.“

Nová opravárenská hala má rozměry 20×46 m a její kapacita zcela pokryje opravy (běžné i generální) také největších strojů, které jsou v současnosti (nebo budou v budoucnosti) v provozu. Kromě velkých firem totiž vlastní stroje Caterpillar i menší, soukromé společnosti, které nemají zajištěný opravárenský servis.

„Naší povinností je zabezpečení plné provozuschopnosti strojů. Jednou z cest je i tzv. operativní pronájem stroje na tři roky, po jehož dobu poskytujeme tříletou záruku a plně zajištěný servis. Po uplynutí této doby se může zákazník rozhodnout, zda mu poskytneme tentýž stroj za zůstatkovou hodnotu nebo v rámci svých zakázek hodlá změnit stroj,“ dává další informaci František Koutecký.

Několik informací o novém objektu

V nové servisní hale je počítáno se šesti stáními pro stroje, z nichž jedno pro velké stroje, další pro kolové prostředky, nechybí stání s kanálem. Další část je projektována jako motorárna, tzn. pro větší opravy motorů, čerpadel, hydrauliku, měniče a převodovky…

„Nebude chybět myčka, svařovna pro běžné opravy radlic, lžic a pro opravy podvozků a pásů. Součástí komplexního vybavení se stane speciální stolice pro otáčení pouzder pásů, která je v Praze, v Modleticích. Jelikož je však cca 80 % zakázek pro využití této stolice ze severních a západních Čech, bude instalována u nás,“ doplňuje informace Ing. Koutecký.

V jakém termínu se uskuteční výstavba, kdo je projektantem a generálním dodavatelem stavby, odpovídá opět ředitel mostecké pobočky.

„Výstavba byla zahájena 23. května, zajišťuje jí progresivní stavební společnost Klement, a.s. z Řehlovic, pro kterou jsme se rozhodli. Projekt zpracoval ateliér MM Projekt. Další z firem, se kterou spolupracujeme je Navatyp, s níž jsme uzavřeli smlouvu o dozoru investora. Investorem jsme my – tzn. Phoenix – Zeppelin. Dokončení stavby je podle harmonogramu plánováno na 1. 12. 2001, takže doba výstavby nového servisně – obchodního střediska bude velmi krátká. Rozpočet stavby činí 60 mil. Kč.“

Autor: Karel Kurka
Foto: Archiv firmy