Nový patentovaný integrovaný systém automatických garážových vrat NovoPort

Doba garážových vrat, kdy majitel musel vysednout z auta, mechanicky je otevřít, znovu nasednout do vozu, vjet do garáže a opět vrata mechanicky zavřít, je ta tam. Dnes se technici snaží zkonstruovat garážová vrata tak, aby se nejenom uspíšila prvotní montáž, ale aby především uživateli usnadnili jejich každodenní mnohdy i několikanásobné používání. Super novinkou v tomto oboru je integrovaný systém automatických garážových vrat - NovoPort, který je zároveň celosvětově chráněným řešením - patent.

    Každý investor dbá jak na rychlost realizace stavby, tak i na kvalitu zvoleného výrobku. Konstruktéři garážových vrat NovoPort na tento fakt kladli velký důraz již při návrhu a výsledkem jsou vysoce funkční garážová vrata s integrovaným automatickým pohonem. Jejich montáž je velmi rychlá. Původní dobu montáže se díky tomuto systému vrat s pohonem podařilo zkrátit o polovinu. Tomu však dopomohl fakt, že zde odpadá nutnost uchycení samostatné kolejničky pohonu a instalace stropní zásuvky.

    Řídící jednotka se montuje samostatně na stěnu garáže a navíc je vybavena integrovaným osvětlením garáže a osvětleným tlačítkovým spínačem.

Vlastnosti, které nelze přehlédnout

    Garážová vrata NovoPort mají několik nepřehlédnutelných vlastností, jako například pohodlnou dosažitelnost, či skutečnost, že při zapojení plně dostačuje zcela běžná zásuvka a ani tlačítkový spínač není nutné připojit vodičem. Další předností je bezesporu redukce montážních a instalačních nákladů. Není zapotřebí redukovat průjezdnou výšku. Při realizaci není nutné počítat s podstropním prostorem, což umožňuje použití těchto vrat i ve starší zástavbě. V neposlední řadě je nutné ocenit bezhlučný chod vratové soustavy a pouze nepatrné opotřebení při běžném provozu.

    Vrata NovoPort mají přímý pohon. Horní vodící vratová kolejnička je současně využívána jako vodící kolejnička pohonu. V pohonu NOVOMATIC je zabudována mnohonásobně osvědčená mikroprocesorová regulace, ovládaná prostřednictvím hlavního menu v sedmi základních krocích.

Sekční garážová vrata NovoPort – bezpečnost pro vás i vaše auto

    Každého uživatele bude jistě zajímat bezpečnost vrat jak z hlediska osobní bezpečnosti, tak i z hlediska ochrany před zloději.

    Jednotlivé sekce a závěsy sekčních vrat NovoPort jsou zkonstruovány tak, že sevření prstů při otevírání, nebo při zavírání je zcela vyloučené. Spolehlivé automatické zavírání v případě, narazí-li na sebemenší odpor, se okamžitě zastaví a začne se znovu otvírat. Sevření je proto zcela vyloučeno. Vypínací technika je navíc funkční i při otevírání. Vrata jsou dvojnásobně zajištěna před nežádoucím vniknutím nejen samosvorným pohonem, ale i horními vodícími kladkami. <

    Může se však stát, že při manipulaci s vraty vypadne elektrický proud. V takovémto případě lze motor odblokovat od vrat tahem bovdenu umístěném na motorové jednotce. Poté je možné vrata ovládat mechanicky. Pro opětovné spuštění pohonu postačí jen stlačit páčku na motorové jednotce.

    Není-li interiér garáže řešen s dvěma vstupy, i v tomto případě je možné vrata otevřít a to pomocí speciálního nouzového odblokování. Je vhodné se však již při nákupu poradit s vlastním prodejcem, který doporučí optimální řešení.

Garážová vrata, která vkusně dotvářejí dům

    Velmi důležitou funkční a bezpečnostní hodnotu pak jistě podtrhne i hodnota estetická. Sekční vrata a postranní dveře je možné získat v provedení bílém - vodorovný prolis, vodorovný velký prolis, nebo kazeta. Zároveň však v masivu v provedení vodorovné drážky (severský smrk), kazeta (severský smrk), či kazeta (HEMLOK). Zvolit si lze i z různých variant zasklení, prosvětlovacích otvorů a pásů, druhů skel, ale i povrchových designů skel. Garážová vrata NovoPort bude možno získat přímo u výrobce, tj. firmy Novoferm ČR s.r.o., případně u smluvních partnerů, jejichž adresy Vám firma ochotně sdělí.

    Překvapivá je však cena vrat NovoPort. Je totiž o něco nižší, než tradiční systémy vrat s pohonem. Bezpečnost vrat NovoPort je testována dle TÜV. 

Autor: Simona Taha
Foto: Archiv firmy