Richard Teplý, nový ředitel společnosti Rigips, s. r. o., říká: Musíme přinášet řešení, která uspoří našim partnerům čas i peníze!

Začátkem roku 2005 nastoupil na post ředitele společnosti Rigips, s. r. o., Richard Teplý, 40 letý manažer s rozsáhlými zkušenostmi z vrcholného řízení významných světových firem, který působil dlouhou dobu na různých evropských a asijských trzích. Pod jeho vedením hodlá Rigips s.r.o., člen světového koncernu BPB, posouvat v České republice trh kupředu, vymýšlet nová řešení a pronikat do nových segmentů, kde se může jevit použití sádry a polystyrenu jako nemyslitelné....

V posledních 10 letech pracoval v České republice v managementu firem úzce spjatých se stavebnictvím. Konkrétně v oboru sanitární keramiky a průmyslových svítidel. Do vedení společnosti Rigips, s. r. o., která je jedním z největších domácích výrobců a dodavatelů stavebních materiálů, přišel s jasnými plány a vizemi:


Richard Teplý, ředitel společnosti Rigips, s.r.o.

Maximální orientace na potřeby zákazníka
„Jsme obchodně orientovaná firma s náročným technickým sortimentem. Každý zaměstnanec firmy během každého firemního procesu tedy musí především vědět to, že zákazník stojí vždy na prvním místě. To není ostatně nic nového, co bych do této společnosti přinášel, pouze v tom budeme vědomě pokračovat. V tomto směru je vždy co zlepšovat, obzvlášť pokud máte tak širokou cílovou skupinu jako značka Rigips.“

Firmu vytvářejí lidé
„Díky intenzivní součinnosti a vzájemné výměně zkušeností s kolegy z různých částí světa a díky obrovskému technickému zázemí skupiny BPB máme na trhu určitý náskok, který musíme maximálně využít pro dlouhodobý rozvoj značky.
Všechno ale závisí na konkrétních lidech a bez dobrých manažerů a technických specialistů není dlouhodobý úspěch firmy myslitelný. Chci, aby lidé byli pyšní na to, že pracují pro BPB, stejně jako já. Aby je práce bavila a motivovala. A nevnímám to jako nějaké klišé, ale jako skutečně základní prvek svých plánů ve vedení společnosti.“

Aktivní tvorba nových příležitostí
„Co se týče produktů a obchodních příležitost, je možné konstatovat, že vyrábíme velmi moderní a sofistikované stavební materiály, jejichž potenciál v dnešním stavebnictví je obrovský. Nebudeme ale pouze reagovat na požadavky současného stavebního trhu, musíme sami neustále nacházet nová uplatnění pro naše materiály a přinášet stále nové systémy, které investorům, uživatelům i prováděcím firmám uspoří čas a peníze.
Rozhodně budeme dále prohlubovat spolupráci se stávajícími partnery, ale nesmíme se spokojit se skvělým postavením na trhu a dobrým uplatněním produktů v konstrukcích, kde je jejich použití již běžné. Měli bychom trh sami posouvat, vymýšlet nová řešení a pronikat do nových segmentů, kde se použití sádry nebo polystyrenu zatím může jevit jako nemyslitelné. Podobně, jak tomu v případě BPB bylo již mnohokrát v historii.“

Bezpečnostní konstrukce ze sádrokartonu a vlaky na polystyrenu?
„Dobrým příkladem takového aktivního přístupu je využití sádrokartonu pro bezpečnostní konstrukce v budovách se zvýšenými bezpečnostními nároky, jako jsou banky a pojišťovny. Kdo by ještě před nedávnem řekl, že optimální řešení pro takové účely spočívá v suchých sádrokartonových systémech? A nyní se to stává realitou.
Druhým aktuálním příkladem je použití EPS v konstrukcích železničních tratí. Jedná se o velmi netradiční a překvapivé řešení, které dokáže zlepšit kvalitu železniční dopravy a přitom představuje obrovský tržní potenciál pro naše materiály.“

1 Vybráno z tiskové konference spol. RIGIPS, s.r.o. ze dne 10. února 2005
Autor:
Foto: Archiv firmy