Soutěž Miss hosteska Stavebních veletrhů Brno 2001 zpestří letošní veletržní sezónu

Jako součást úsilí o zpestření doprovodného programu letošní triády stavebních veletrhů IBF, SHK a URBIS, které se budou konat ve dnech 24. až 28. dubna, přišli pořadatelé veletrhu pro vystavovatele s novou akcí Miss hosteska Stavebních veletrhů Brno, která by měla poněkud uvolnit a odlehčit náročný pětidenní veletržní maraton.

Přestože či právě proto, že stavební veletrh je převážně technická a obchodní záležitost, uvítá řada jeho přímých účastníků, ať už jde o vystavovatele nebo odborné návštěvníky, společensky zaměřené akce, které nemají přímou odbornou souvislost s veletrhem, ale slouží k odreagování nebo k navazování nových a méně formálních kontaktů. Právě takovou akcí bude soutěž o nejhezčí hostesku trojice tradičních jarních stavebních veletrhů IBF, SHK a URBIS.

Zkušenější návštěvníci veletrhů a zejména vystavovatelé obvykle hodnotí úlohu hostesky velmi vysoko. Vystavovatelé s promyšlenou koncepcí účelovosti a cílů své expozice pak kladou na hostesku často velmi vysoké požadavky, jež lze obecně shrnout do tří kategorií: komunikativnost, všestranné jazykové znalosti a zároveň vysoká znalost odborné problematiky. K tomu samozřejmě patří také příjemný vzhled a vystupování.

Role hostesky je také téma pro pomyslný obor, který lze pracovně nazvat veletržní psychologie. Zdaleka se dnes neomezuje jen na roli hezké uvaděčky nebo servírky. Je vcelku známo, že ženy dokáží snáze překonávat prvotní komunikační bariéru mezi neznámými lidmi, což platí ve vztahu k mužům i ženám. Lehčeji navazují rozhovor, v němž si počínají většinou mnohem otevřeněji: nemají tolik strach, že je protějšek nachytá na nějakých »základních neznalostech« (které většinou stejně není nutno znát) a necítí jako muži potřebu toto tolik zatajovat. V roli hostesky jsou to právě ony, kdo s návštěvníkem expozice a potenciálním zákazníkem většinou naváže první kontakt. Na nich nejvíce záleží, překoná-li návštěvník prvotní ostych a nastolí-li se atmosféra zvídavé důvěry. Hosteska je také osobou, která dokáže návštěvníkovi podat stravitelnou formou řadu odborných informací a připravit půdu pro otevřenější rozhovor s firemním specialistou. Bez přehánění lze konstatovat, že na hosteskách velmi často závisí úspěch či neúspěch celého veletržního působení firmy.

To jsou ve stručnosti východiska, která vedla k rozhodnutí organizačního týmu Stavebních veletrhů společně s vydavatelstvím VEGA, které vydává odborný časopis Stavebnictví a interiér, uspořádat soutěž Miss hosteska. Soutěž odstartuje počátkem března a bude probíhat formou internetové ankety. Vystavovatelé budou mít možnost prakticky až do zahájení veletrhu 24. dubna 2001 přihlásit pod svým jménem, firemním logem a vtipným, výstižným heslem uvozujícím činnost firmy své kandidátky, jejichž fotografie a stručné představení bude spolu s vyjmenovanými firemními údaji zveřejněno na internetovém serveru BVV. Návštěvníci tohoto serveru, jenž patří mimochodem k nejnavštěvovanějším v České republice, budou mít pak možnost pro dívky hlasovat. První dva dny veletrhu bude na základě tohoto hlasování probíhat vyhodnocení soutěže a třetí den veletrhu budou v oficiálním programu slavnostně zveřejněny výsledky soutěže včetně předání hodnotných cen.
Autor:
Foto: Archiv firmy VEGA