Systémy vrat a nakládací technika kompletně od jednoho výrobce

Firma Hörmann, jeden z nejvýznamnějších evropských výrobců průmyslových vrat, získala převzetím nizozemského specialisty na nakládací techniku, firmy Dyna Seal, možnost dodávat kompletní řešení pro logistické haly od jednoho výrobce. Na letošním 2. mezinárodním veletrhu dopravy a logistiky, který se bude konat v Brně ve dnech 15. - 19. září 2003, se představí s výrobky určenými pro výstavbu logistických areálů.

V současné době firma Hörmann kromě průmyslových vrat nabízí také nakládací můstky, těsnicí límce a předsazené komory jako navzájem sladěné systémové komponenty, a tím tak umožňuje vybavení hal podle potřeby a vhodný koncept od plánování až po uvedení do provozu. Na 2. mezinárodním veletrhu dopravy a logistiky, v hale A1 na stánku o rozloze více než 80 m2 se bude společnost Hörmann prezentovat nakládací technikou (nakládacími můstky a límci s několika variantami vrat dle požadavku investora). Přestože je tento typ nakládací techniky v sortimentu společnosti Hörmann teprve od jara 2001, může se již dnes společnost prezentovat zajímavými referenčními stavbami (např. sklad Tesco/Prologis Říčany u Prahy, výrobní závod Miele, Uničov a především nový areál Cargo Praha Ruzyně).

Varianty nakládacích můstků
Nakládací můstky Hörmann uzavírají mezeru mezi rampou a ložnou plochou a vyrovnávají výškový rozdíl mezi nákladním automobilem a rampou. Jsou na výběr ve dvou systémových verzích: nakládací můstky HLS se zvedacím klínem a v provedení HTL s plynulým výsuvem. Verze se zvedacím klínem se zakládá na velmi stabilní ocelové kloubové konstrukci se zvedacím klínem dlouhým 405 - 575 mm a výkonnou hydraulikou se snadnou obsluhou. Konstrukce dovoluje určitou torzi nakládacího můstku, aby se bez problémů vyrovnaly nestejné zátěže při navážení. Kromě toho se speciální bezpečnostní systém stará o to, aby předčasný odjezd nákladního vozidla při zatížené plošině nemohl způsobit nehodu. U cenově výhodnějšího provedení se zvedacím klínem, které je zhotoveno z kvalitního ocelového plechu, se po přistavení nákladního automobilu nejdříve otevřou vrata haly a návazně se přes kompaktní systémové ovládání, které funguje na principu »mrtvý muž«, aktivuje elektrohydraulika. Ta uvede plošinu do nejvyšší možné polohy a vysune klín, který se potom automaticky spustí na ložnou plochu. Po skončení nakládky se plošina a nakládací klín vrátí do výchozí polohy, a to trvalým stiskem tlačítka nebo pomocí rovněž volitelné automatické funkce. Přes řídicí systém se také dají ovládat elektricky poháněná vrata. Na centimetr přesné položení nakládacího můstku dlouhého 500 nebo 1000 mm zajistí provedení HTL s plynulým výsuvem. Jediný horizontální pohyb a následné spuštění na úroveň plošiny zaručuje obzvlášť hladkou, hospodárnou překládku zboží. Můstek rovněž snese vysoké zatížení. I zde se bezpečnostní automatika stará o to, aby předčasný odjezd nákladního vozidla nepředstavoval riziko nehody. Překládací můstek je na čelní straně v celé šířce utěsněný proti vlivům počasí a znečištění a hodí se jak pro vozidla přistavovaná zezadu, tak i z boku. Oba typy nakládacích můstků splňují všechny rozhodující evropské zákonné směrnice a normy. Různé možnosti instalace od zabetonování přes přišroubování až po svaření pokrývají všechny běžné montážní varianty u novostaveb i při modernizaci hal.

Těsnicí límce
O vyvážený poměr investice, zatížitelnosti a manipulační kvality izolačních systémů mezi halou a nákladním automobilem se nakonec starají různé systémy, které se odlišují použitím materiálu, technickým vybavením a komfortem. Škála možností sahá od cenově nejvýhodnějších základních provedení DSE-L a DSE-S, dodávaných volitelně s vodicími nebo nůžkovými rameny, přes robustní plachtové těsnění DTS, které je dimenzované na vysoké frekvence a má díky vyměnitelným ocelovým listovým pružinám obzvlášť pevně a přesně přiléhající, proti roztržení a otěru odolné boční a čelní plachty, až po vzduchové polštářové těsnění DAS, které se po přistavení vozidla nafoukne, nebo pružně naplněné polštářové těsnicí límce nabízené v několika provedeních.

Předsazené komory se vyplatí
Komoru lze včlenit do haly - mezi skladovou halu a stanici pro přistavení vozidla, čímž se bude dlouhodobě odepisovat, nebo také připojit jako nástavbovou jednotku, a tím ji jako technické vybavení budovy rychleji odepsat. Kromě toho zvětšuje předsazená komora čistou užitnou plochu haly. Hörmann proto nabízí také předsazené komory. Skládají se z podesty s integrovaným nakládacím můstkem se zvedacím klínem nebo výsuvem, tepelně izolovaného obložení stěny a stropu ze sendvičových panelů silných 80 mm a nakládací stanice s plachtovým nebo polštářovým těsnicím límcem. Možné je i provedení z betonového prefabrikátu.

Vrata Hörmann: záruka dobrého uzavření
Kompetence firmy Hörmann v záležitostech průmyslových vrat je již po desetiletí nepopiratelná a projevuje se v nespočetných velkých objektech známých firem, speciálně také v logistickém oboru, ve kterém jsou velmi rozšířená tepelně maximálně izolovaná sekční vrata Hörmann z oceli nebo hliníku a také tepelně izolovaná rolovací vrata a rychloběžná vrata s flexibilním závěsem, takže program Hörmann pro logistické podniky vytváří zcela kompletní nabídku.

Autor:
Foto: Archiv firmy