Tradice železničních veletrhů v Ostravě završila čtvrť století
Třídenní mezinárodní železniční veletrh, současně nazývaný Rail cípáté. Za ta léta se rozrostl do evropského formátu, s nynějšími více než 130 vystavovateli a přes 12 tisíc návštěvníků.
Nás pochopitelně zajímaly komodity souvisejícími se stavebnictvím a přilehlými odvětvími. Zde jsme viděli skupinu ČD Cargo, provozující železniční nákladní dopravu, a tedy vozící i stavební materiály, cement, vápenec, písek a jiné nerostné suroviny včetně odpadních zemin.
Do portofila veletrhu patří též železniční stavby. Připomeneme si je dvěma mosty: most přes přehradu Hracholusky, kde byla použita unikátní metoda otáčení ocelových konstrukcí na stavbě. Druhou připomínkou je most u Pňovan přes řeku Mži. Po opravě kamenné části se vyměnily ocelové konstrukce. Opět unikátním způsobem byly nové konstrukce dnem vzhůru přesunuty na ty staré a pomocí speciálního mechanismu otočeny o 180 stupňů okolo vodorovné osy, bez použití jeřábu.

Rekonstrukce haly na opravu vlaků v Olomouci si vyžádá 400 milionů korun
Olomouc 27. března (ČTK) - České dráhy (ČD) investují 400 milionů korun do rekonstrukce opravárenské haly v sousedství lokomotivního depa v Olomouci, ve které budou technici…
Do dynamického rozvoje české železnice patří historické dědictví, konkrétně architektonické skvosty. I na veletrhu byly připomenuty.
U přilehlého nádraží Ostrava – střed veřejnost obdivovala stojící volně přístupné zejména současné lokomotivy a vlaky. Za všechny jmenujme nejmodernější kolejové vozidlo firmy Stadler. Při malé troše představivosti se uvnitř cítíte jako v obýváku.
- Plzeň hlavní nádraží - stavba se čtyřicetimetrovou kopulí, navržená architektem Rudolfem Štechem, spojuje prvky novorenezance a secese.
- České Budějovice hlavní nádraží - je monumentální novorenezanční stavbou od architekta Gustava Kulhavého.
- Havířov hlavní nádraží – v nejmladším městě ČR stojí nádražní budova Akad. arch. Josefa Hrejsemnou spojující eleganci bruselského stylu s přesahem k brutalismu.
- Nádraží Praha Smíchov - funkcionalistické pojetí, pískovcový obklad a červená omítka je dílem architektů Jana Zázvorky a Ladislava Žáka.
- A v neposlední řadě Pardubice hlavní nádraží – nejkvalitnější funkcionalistické nádraží u nás trojice architektů Karla Řepy, Karla Kalvody a Josefa Dandy, z roku 1958.
Na závěr dejme prostor termínům několika souvisejících konferencí a veletrhů: