Woodcote: Chceme být mostem mezi výrobci a uživateli

Společnost WOODCOTE - stavební materiály s.r.o. působí v České republice od roku 1992. Firmu založili dva realitní developeři z Velké Británie, kteří se nezajímali pouze o dovoz nových, vysoce kvalitních stavebních materiálů pro své vlastní projekty, ale také o distribuci těchto produktů v širším měřítku.

  Na poli obchodu se stavebními materiály se v dalších letech Woodcote stává významným subjektem, se kterým musí konkurence počítat. Po roce 1995 společnost expanduje v rámci České a Slovenské republiky, v období mezi roky 1998 – 2002 svou působnost úspěšně rozšiřuje do Maďarska, Polska a Rumunska. V těchto pěti zemích v současné době disponuje 26 pobočkami, přičemž externě na území ČR spolupracuje s dalšími 53 distribučními partnery. Výsledkem této expanze byl v roce 2002 nárůst tržeb na 1 miliardu korun.

Sortimentu vládnou interiérové systémy
   Prostřednictvím vlastní distribuční sítě, zastoupené stálými pobočkami ve všech klíčových městech regionu, i smluvně prostřednictvím soukromých obchodů se stavebninami a specializovaných obchodů s barvami, nabízí Woodcote výběr kvalitního stavebního materiálu. Důraz je kladen na interiérové stavební systémy, kde je klíčovým partnerem německá společnost Lafarge Gips. Nejen pro tyto systémy jsou nabízeny speciální značkové barvy. Významnou skupinu v nabídce tvoří izolační materiály, zahrnující výrobky značek Knauf, Isover, Orsil, Rockwool, a také podhledové systémy značek USG, AMF a OWA. V sortimentu podlah se Woodcote dlouhodobě zaměřuje na prověřené laminátové systémy, oblast stěnových panelů reprezentuje značka Kronopol.
   Exteriérové stavební prvky jsou zastoupeny řadou produktů, určených pro výstavbu střech od firem Knauf Alcopor, Juta a Velux.

Partnerství jako strategie
   Obchodní strategie Woodcote je založena, podle tvrzení managementu firmy, na myšlence nepokoušet se nutně o prodej co nejširšího okruhu stavebních materiálů jakýmkoli zákazníkům; snahou je zaměřit se na prodej novějších, vysoce jakostních produktů. Jak společnost Woodcote, tak i její zákazníci poskytují servis, zahrnující včasnou dodávku, technické know-how a odborné poradenství k aplikaci dodaných výrobků.
   Henry Kolowrat, výkonný ředitel společnosti Woodcote, v listopadu loňského roku při příležitosti 10. výročí založení firmy, řekl: „Naším cílem je stát se prvotřídním dodavatelem vybraných stavebních materiálů v rámci střední Evropy i v České republice. Woodcote disponuje lidskými zdroji, produkty a zákazníky, kteří společnosti umožňují překračovat běžný průměr ekonomického růstu pro toto odvětví. Woodcote tvoří most mezi výrobci a uživateli a proto klade velký důraz na partnerství jako základ svého podnikání. Nejde nám o to, abychom byli největší, ale nejlepší v celém regionu.“

Kvalitní materiály = prestižní zakázky
   Woodcote zajišťoval v rámci středoevropského regionu stavební materiály pro celou řadu prestižních projektů. V České republice byl dodavatelem při výstavbě hotelů Four Seasons, Prague Gate, multiplexu Ster Century (nyní Palace Cinemas) na Smíchově nebo při realizaci obchodně-zábavních areálů Park Centrum v Hostivaři a Metropole na Zličíně. 
Autor: Marcel Hrdý
Foto: Archiv firmy